despre Branza

12 Dec

Branza. Azi o sa ating acest subiect… deosebit de delicios pentru mine.

Imi vine greu sa cred ca exista oameni carora chiar nu le place… Explicatia mea e ca asa s-au obisnuit de mici. De exemplu –  chinezii. Niciunul din colegii mei chinezi nu se atinge de branza si nu degusta nici un fel de mancare ce contine branza. Prima mea reactie: “Serios?!”… Probabil aceeasi reactie o au si ei fata de mine cand imi dau sa gust feluri de mancare ultra-picante si refuz (imi plac mancarurile picante… dar cand ma refer la mancarurile lor… nu exagerez – nu mai poti respira). In alta ordine de idei: arabii folosesc un ingredient tipic lor: cumin. Toti il adora… in schimb eu nici macar mirosul nu suport sa il simt… cum sa mai si gust?! Unii oameni stiu cu ce anume compar eu mirosul cumin-ului.

Zilele trecute, am intalnit insa o reactie de om normal. I-am intrebat pe niste francezi daca le place branza. Nici nu stiu cum am indraznit sa intreb asa ceva insa privirea lor a spus totul… ceva in genul “tu ne intrebi serios?! Evident!”.

Concluzia mea e: daca vrei sa te imbogatesti… ai putea sa emigrezi in China si sa-ti deschizi un lant de magazine de branza care sa ofere si cursuri de mancat (+iubit) branza, copiilor chinezi.

http://www.chinahush.com/2010/07/16/chinese-people-dont-like-cheese/

 

 

5 Responses to “despre Branza”

  1. Vali December 14, 2011 at 02:27 #

    totusi exista si francezi care detesta din tot sufletul branza :))

  2. Marl December 14, 2011 at 03:54 #

    eu inca nu i-am vazut dar luand in considerare anumite tipuri de branza de-ale lor… nu i-as condamna. In fine… nu stiu ei ce-i telemeaua :d Pe unde esti Vali?🙂

  3. Vali December 14, 2011 at 10:26 #

    haha. mie parca imi place mai mult branza lor. oricum casul nu e egalat, insa au branzeturi bune tare🙂
    eu acum sunt in Poitiers, ici à côte😀 de sarbatori o sa dau o fuguta in Timi dar apoi revin putin la frantuji pentru a pleca pe urma in Lisabona🙂

  4. Marl December 14, 2011 at 13:56 #

    Si mie imi place branza lor numai ca noi ne-am luat o gramada de feluri cand am ajuns aici si ne-am cam saturat… asa ca acum: return to basics. Mi-ar fi placut sa te vad de sarbatori sa schimbam opinii dar noi venim abia in februarie. Ce frumos ca mergi la Lisabona🙂

  5. em December 17, 2011 at 15:51 #

    Mari,

    Am citit toate postarile si parca te aud cand citesc fiecare rand. Sa-mi trimiti un avertisment cand mai postezi.

    Branza din Franta este intr-adevar un deliciu. Cand am fost prima data in vizita la o familie la Marseille, dupa inghetata ne-a servit 12 sorturi de branza. Pana atunci nu mancasem branza cu mucegai si atunci am facut-o doar din politete si cu groaza ca voi face alergie. Dupa ce am gustat-o am devenit dependenta. La fel cu branza de chèvre🙂

Leave a Reply

