etichete

25 Sep

Hello world! Long time no writing…
Ma intrebam de multe ori care e scopul de a avea un blog. Unii il folosesc pentru publicitate, altii pentru tot felul de vanzari de produse, exista bloguri care trateaza tot felul de teme… de la moda la politica. Cam unde s-ar incadra blogul meu? Unii ar zice ca la sectiunea pocaiti, altii la artisti, oameni plictisiti, ingineri distrusi, studenti stresati, moda, filme etc.

Chiar ma amuza un pic… cum te eticheteaza lumea… si ma amuza asa intr-un fel care ma intristeaza. Vorbeam azi cu cineva care imi punea o gramada de intrebari despre Kenya… si la un moment dat ii dau linkul site-ului de unde putea afla informatiile complete. Urmatoarea intrebare dupa ce a accesat site-ul a fost, evident: esti pocaita? Si m-am cam gandit inainte sa ii dau un raspuns. Ce inseamna sa ai o eticheta de pocait? Pentru unii “non-pocaiti” inseamna sa umblii cu batic si fusta pana in pamant, sa imparti reviste colorate si zambarete oamenilor si sa ii chemi la biserica ca sa creasca numarul membrilor. Multi ne privesc ca pe niste ingusti, care o tin tot pe placa lor si prea rar stiu sa mai schimbe caseta. Multi cred ca suntem niste visatori, ca ne legam viata de idei ireale si ne amagim cu speranta unei vieti vesnice. Altii considera ca noi ne vedem superiori, ca ii tratam pe altii cu mila + superioritate… sau ca jucam rolul de salvatori… ce vrem sa scapam lumea de la foc si pucioasa.

Etichetele astea nu-mi sunt necunoscute… doar ma intristeaza… pentru ca toate astea… sunt asa departe de semnificatia pocaintei. Parca tot sensul unui cuvant atat de profund si esential… e total distorsionat… Stiu ca nu sunt prea talentata in a crea opere literare… si nici nu ma intereseaza sa fiu… dar ma doare ca de prea multe ori ceea ce scriu e inteles total gresit…  Sa dau un exemplu… Kenya. Traiesti o luna acolo… esti uimit de minunile care le vezi… la propriu – vindecari, semne… il simti intr-un mod real pe Dumnezeu, citesti Biblia si totul capata sens dintr-o data… simti ca ai avut onoarea de a sta in prezenta lui Dumnezeu… intr-un loc asa de binecuvantat de El… si apoi vii acasa… si vrei sa povestesti tuturor ce ai trait… Un prim pas ar fi sa te intalnesti cu prietenii tai, dupa ce ai stat ore cu familia sa le povestesti… si la un moment dat ajungi si pe blog… si scrii un post in care incerci sa exprimi tot ce a experimentat inima ta… si toate minunile care le-ai vazut sau simtit… scrii despre lectiile care le-ai invatat. Click pe Publish si un prim vizitator iti si arunca o eticheta… “mda, e pocaita… pacat”… Stii, problema nu e ca sunt pocaita… repet: problema e ca sunt perceputa total gresit… si tot ce am lasat sa fie descoperit din inima mea… e sters cumva din memoria celui care citeste, de o guma de sters care poarta aceeasi marca Pocaita. Oamenii din momentul ala ma privesc ca pe un om ingust la minte, a carui libertate e limitata… Asa mult mi-as dori sa pot urla si tipatul meu sa se auda in fiecare ureche: mai libera ca acum nu m-am simtit niciodata!!! Sa nu crezi ca am trait o viata perfecta, ca am mers la biserica de mica si am cantat la cor… am experimentat tot felul de “libertati” care doar un gust amar mi-au dat…

Declar ca sunt fericita! Radiez! Zambesc si ma bucur… si nu pentru ca m-ar face oamenii fericita sau ca as avea o religie… ci pentru ca ma simt iubita de Dumnezeu… si asta ma face libera. Declar ca nu imi pasa ce religie ai… nu imi pasa sa te aduc la mine la biserica, sa te fac si pe tine pocait… e viata ta. Asa nu ma intereseaza religia… nici macar religia mea… asa nu ma intereseaza formele astea religioase… dar asa mult ma intereseaza sa invat sa-L iubesc pe Dumnezeu… si familia mea, prietenii… si pe cititorii mei… Stii, imi amintesc ce imi spunea o prietena… “in orice padure exista uscaciuni”… si in padurea de la ortodocsi dar si in cea de la pocaiti… oamenii ipocriti gasesti peste tot si rautate cat cuprinde… Dumnezeu e doar unul si asta e cel mai important… si mai mult… chiar daca suna a cliseu… El te iubeste… si cand o sa mori nu o sa te intrebe daca ai fost pocait sau ortodox, catolic, bla bla… o sa te intrebe daca ai crezut in El.

In final, nu e treaba mea sa te convertesc pe tine, sa fac campanie religioasa si sa te chem la partidul pocait… e viata ta si problema ta ce faci… problema mea e sa te iubesc si sa fiu sincera. Sper ca sinceritatea e  unul din “widget-urile” post-urilor mele🙂

8 Responses to “etichete”

  1. Oana October 1, 2010 at 08:34 #

    “Şi noi n-am primit duhul lumii, ci Duhul care vine de la Dumnezeu, ca să putem cunoaşte lucrurile, pe care ni le-a dat Dumnezeu prin harul Său.

    Şi vorbim despre ele nu cu vorbiri învăţate de la înţelepciunea omenească, ci cu vorbiri învăţate de la Duhul Sfânt, întrebuinţând o vorbire duhovnicească pentru lucrurile duhovniceşti.

    Dar omul firesc nu primeşte lucrurile Duhului lui Dumnezeu, căci, pentru el, sunt o nebunie; şi nici nu le poate înţelege, pentru că trebuie judecate duhovniceşte.” (1 Corinteni 2:12-14)

  2. Marlie October 1, 2010 at 13:21 #

    daca as fi fost pe facebook as fi dat Like… imi place mult🙂

  3. aammaa October 30, 2010 at 14:42 #

    sondaj de opinie lucrare faculta. http://ammaria.wordpress.com/2010/10/30/help-the-earth/

    multumesc anticipat🙂

  4. andrei November 5, 2010 at 02:02 #

    am ajuns mai demult pe blog-ul asta. acum, din nou. pe viitor, poate mai des. post-ul asta e fain fain. arunca un ochi la asta: http://www.icantcontainthislove.com/

  5. Marlie November 5, 2010 at 15:37 #

    Asta inseamna ca ar trebui sa scriu mai des. Multumesc si de link🙂

  6. iXandu November 6, 2010 at 10:11 #

    Ce faina e ideea de la linkul lui Andrei. De ce nu s-a facut oare mai multa “publicitate”?

  7. Marlie November 6, 2010 at 14:07 #

    ce ar fi sa facem atunci?🙂

  8. George Nicolae May 23, 2011 at 22:58 #

    Ok. So this “Sper ca sinceritatea e unul din “widget-urile” post-urilor mele” i like!

    Good job.

Leave a Reply

