Africa

15 Aug

Habariako!…

Imi pare usor ciudat sa stau in camera mea, sufocata de caldura si atata ciment, sufocata de Romania si sa incep sa scriu ce a insemnat Africa pentru mine. M-am intors dar nu mi-am adus si inima. Am lasat-o in Kenya, sa se bucure cu copiii, sa cante, sa danseze, sa fie rasfatata de minunile creatiei lui Dumnezeu. Stii de ce imi e dor? Imi e dor de “How are you?”-rile copiilor, de zambetele lor dulci, de bucuria inexplicabila si plina de speranta din ochii lor, imi e dor sa fiu imbratisata de ostile de copii din Kibera, imi e dor de Diguna, de diminetile in care povesteam cu Domnul tacand, imi e dor de locul unde-L intalneam si unde mi se descoperea, imi e dor sa invat lectii de la copaci si pasari, sa vad girafe, sa-mi fie pofta de ciocolata, imi e dor sa mai fiu Muzungu, imi e dor de camera 5, dor de libertatea de a ma bucura… si nu mai stiu acum sa traiesc aici dar cred ca ar trebui sa invat din nou pentru ca am venit inapoi si aici totul are alt ritm.
Sunt atat de bucuroasa ca Domnul mi-a facut onoarea de a fi parte din lucrarea Lui, de a ma aduce la alt nivel, de a-mi decoperi mari minuni si de a-mi demonstra inca o data ca sunt cu adevarat iubita de un Dumnezeu plin de indurare si mila in ochii Caruia chiar am pret.
In ultima seara am inceput sa scriu ce inseamna Africa pentru mine dar am renuntat dupa cateva randuri. Imi era prea greu sa exprim ceva acolo. Imi amintesc si acum fiecare detaliu din ultima seara, plimbarea, cerul rosiatic, prima stea cazatoare pe care am vazut-o si rugaciunile, trairile si sentimentele mele.
“Africa… de la durere, zdrobire si pana la bucurie si implinire… ar urma sa scriu ca e prea greu de descris in cuvinte ce a insemnat/inseamna Africa pentru mine dar renunt la asemnea pretext si imi reculeg cuvintele.
In primul rand, cand am ajuns aici… aveam tot o problema cu cuvintele. Nu mi-am scris de acasa marturia si nici nu am “recitat-o” undeva … parca tot timpul am evitat a-mi spune marturia. Pentru mine era o carte bine pecetluita, pe care nici macar eu nu mi-o citeam. As putea spune ca mi-am dat seama de propria marturie… aici, in Africa. A fost un pic cam complicat sa trebuiasca sa ajung pana in Kenya doar pentru a-mi deschide cartea pe care Domnul de mult timp mi-a scris-o, a fost cam lung drumul doar pentru a invatat sa citesc… dar a meritat. In Africa Domnul m-a invatat curajul de a citi oamenilor din cartea trecutului meu, de a-mi deschide inima… m-a invatat pasiunea de a trece peste eul meu, de a renunta la rusine. La inceput a fost greu pentru ca efectul evident era zdrobirea. Poate ca imi pasa prea mult de parerea altor oameni si in fata lor imi doream o marturie impecabila, teologica, pocait-plictisitoare. Aici am fost nevoita sa imi recunosc si marturisesc pacatele iertate pentru a arata Gloria si Harul Domnului… altfel nu as fi stiut cum sa prezint Evanghelia si nici cum sa demonstrez mila Domnului. Am invatat aici ca aveam prea multe frustrari, prea multe greseli… pe care Domnul cu toate ca le-a iertat, a ingaduit sa le scrie in cartea mea pentru ca mai apoi sa le citesc si altora.”
Am invatat cateva lucruri care mi-au schimbat viziunea si am aflat raspunsuri la intrebari imposibile. Unul din lucrurile care l-am realizat la nivelul inimii mele a fost ca Domnul e Suveran. Pare un lucru asa simplu si evident dar cand il traiesti si intelegi ca El face tot ce vrea, totul ia dintr-o data o alta dimensiune. Daca ar fi sa intelegi ca e doar Suveran… ai incepe insa sa te certi cu El de fiecare data cand lucrurile nu ar decurge asa cum ai visa tu. Piesa care lipsea intelegerii mele era Indurarea sau Mila… pe langa faptul ca e Suveran… mai e si Indurator… si are mila de tine. Toate astea m-au facut sa tac, sa incetez sa ma mai cert, sa-L admir… si sa-L iubesc pentru ce alege sa faca in viata mea.
L-am intrebat intr-o zi de ce ingaduie suferinta, de ce lasa saracie, boala, mahnire, tristete si amaraciune? Stii care a fost raspunsul? “Pentru ca te iubesc”… Suferinta e privilegiul de a sta in prezenta Lui, modul in care devii mai dependent de Domnul si secretul bucuriei oamenilor din slum. De ce i-ai da glorie unui Dumnezeu care te lasa sa-ti traiesti viata intr-o saracie de nedescris? Pentru ca scopul pentru care ai fost creat e sa-I dai glorie si multumire Lui… si viata oamenilor din slum, hrana lor, sanatatea, taxele pentru scoala etc depind doar de El… doar intr-o asemnea suferinta incepi sa multumesti pentru orice si chiar sa te bucuri ca ai un Dumnezeu atat de mare. Imi e asa de ciuda pe mine… am atata binecuvantare si in ignoranta mea cred uneori ca totul mi se cuvine si uit sa mai multumesc… si in ritmul acesta… putin cate putin tot mai departe fug de El… si dupa ma mai intreb de ce nu am fericire in viata. Nu am fost creata sa fiu fericita… decat in prezenta Lui, in Eden. M-am gandit la Isus… ar fi putut sa aleaga sa se nasca in cea mai bogata familie… si cu toate astea… probabil a trait intr-un fel de slum.
Pentru mine Africa a insemnat sa sufar, sa iubesc si ma bucur… dar a inseamnat sa-L inteleg mai bine pe Isus… pentru mine Africa a insemnat sa fiu coplesita de prezenta unui Dumnezeu care ma iubeste si ma accepta exact asa cum sunt.
“ A man cannot discover new oceans unless he has the courage to lose sight of sore “

6 Responses to “Africa”

  1. Oana August 15, 2010 at 23:06 #

    Welcome back >:D<

  2. Cata August 15, 2010 at 23:33 #

    Multumim pentru ce ne-ai impartasit..

  3. Ile August 16, 2010 at 09:35 #

    Multumesc Mari! Ma bucur de tine din ce am citit! :*

  4. anka August 16, 2010 at 18:08 #

    🙂 Ceau Mari, imi era dor sa citesc cuvinetele tale. Imi place cum scrii si imi place ce scrii. Multumesc pentru experienta din Africa ce ai ales sa o impartasesti. Mi-am dat si eu seama de ceva chetii. Hey…saptamana viitoare is prin TM cu o prietena, la conferinta de la Betel…maybe I`ll see u there >:D< hugs!

  5. Flavian August 18, 2010 at 00:22 #

    How are you🙂 Welcome back >:D<

  6. OanaC August 19, 2010 at 12:25 #

    Citind ce ai scris imi vin in minte cuvintele Domnului Isus care spun asa:
    “Ferice de tine, Simone, fiul lui Iona; fiindcă nu carnea şi sângele ţi-a descoperit lucrul acesta, ci Tatăl Meu care este în ceruri” (Matei 16:17)

    Fii binecuvatata!

Leave a Reply

