Rutina

28 Feb

“Am incercat o data sa estimez cat timp petrecem indeplinind sarcini de rutina. Potrivit calculelor mele, o persoana care ajunge la varsta de 80 de ani traieste aproximativ 29.200 de zile sau 700.800 de ore. Orele respective si le petrece dupa cum urmeaza:

  • 2.000 de ore spalandu-se pe dinti (presupunand ca se spala timp de 4 minute pe zi)
  • 204.400 de ore dormind (calculand 7 ore pe noapte)
  • 43.800 de ore mancand (calculand 90 de minute pe zi)
  • 58.400 de ore indeletnicindu-se cu diferite treburi casnice (calculand 2 ore pe zi si incluzand aici pregatirea meselor, cumparaturile, curatenia, platirea facturilor etc.)
  • 14.600 de ore calatorind cu masina (calculand doar 30 de minute pe zi)
  • 87.600 de ore facand munca de rutina la serviciu, precum clasificarea de dosare, calcularea notelor, scrierea de rapoarte monotone sau spalarea pensulelor (calculand 3 ore pe zi)

(…) Prin urmare, din cele 700.800 de ore de care ne vom bucura pe acest pamant, pana la data celei de-a 80-a aniversari vom fi petrecut cel putin 410.000 de ore  – mai bine de jumatate din numarul total – facand lucruri ce par a fi niste fleacuri.

Putem incerca sa ne sporim eficienta, storcand, in fiecare zi, orice minut de productivitate posibil, devenind adevarati experti in gestionarea timpului. Dar nu putem face mai mult de atat. Toti avem anumite limite. Trebuie sa dormim, sa mancam si sa facem diverse treburi. Avem nevoie de timp liber, ca sa ne plimbam si sa citim o carte buna. Uneori ne racim sau cadem la pat, loviti de gripa. Prin urmare, trebuie sa invatam sa ne traim viata asa cum se cuvine – sa ne traim viata pentru Dumnezeu – in toate aspectele ei banale.”

Voia lui Dumnezeu ca mod de viata – Jerry Sittser

Poate ca nu imi place banalul. Adevarul e ca dintotdeauna mi-am dorit si imi doresc sa fac lucruri iesite din comun, sa am parte de aventura… dar ar trebui sa-mi amintesc mereu ca mai mult de jumatate din viata mea ma voi confrunta cu o treaba – banalul. Ma bucur ca exista si asa ceva si ar trebui sa nu-i deformez valoarea. Mai imi ramane totusi o jumatate din viata si pentru calatorii, riscuri, agitatie, “specialitaturi” si minuni.

“Rutina ne da tarie in fata dificultatilor, recunostinta fata de Dumnezeu pentru binecuvantarile obisnuite ale vietii, dragoste pentru oamenii pe care ii slujim, bucurie in urma indeplinirii asa cum se cuvine a unei sarcini.”

Leave a Reply

