Blogarialul de luni, editia 1

25 Jan

Bun, numa ce am venit acasa si imi e atat de foame dupa aberat. Imi e pofta si de indata ce am bagat cheia in usa am si sarit in scaun, sa scriu, sa scriu si iar sa scriu. Mwow… ai simtit vreodata fiorul ‘cela cald care-ti sopteste tandru chestii despre mladioasele litere? Daca nu… whatsoever… nu ai fost creat sa fii un scriitor ca mine. Mai, stateam in tramvai si nu mai aveam rabdare, imi doream sa ajung cat mai repede acasa ca sa-mi pot versifica trairile apoteotice. Prin urmare, inspirata de punga, in care-mi degera pizza… am nascut strofa:

Vreau sa scriu o poezie

Pe o foaie de hartie

Gandu-mi e intunecat

De atata aberat.

Apoi, analizand, am observat cu maiestrie ca primele doua versuri au o structura usor oracoliana… din categoria celor:

Nu sunt Eminescu, nici Alecsandri

Dar o poezie, iti pot oferi.

Si da, prin urmare, in anumite segmente din viata unor indivizi, nu mai intervin modificari, din clasa a 7-a, ci doar extensii, totul functionand dupa binecunoscutul principiu: “Open for extension but closed for modification”.

Astazi e o zi mareata in care ma simt maret de bine si stiu ca si tu te simti la fel. Azi e ziua cand ai vrea sa fii oriunde si sa faci orice altceva decat sa citesti despre pipeline-izare… si daca nu stii ce e aia… crede-ma pe cuvant, nu ai nici un motiv sa afli sau sa te intereseze asa ceva. Dar uite ca am si decis chiar in momentul asta sa fac lucrurile cu pasiune intens de pura, intocmai ca principiul de functionare al unui procesor. Si gata, ma opresc aici pentru un moment, cu relatari hardware, pentru ca doresc sa fac loc unora pedagogice.

Cred ca pedagogia este unul din lucrurile pentru care nu am fost creata, desi pe scena invatamantului romanesc… stralucesc de-a dreptul. Azi am predat la Loga si am luat 10 pentru ca am abilitati deosebite. Insa, aceste abilitati sunt ucise de-a dreptul de catre actiunile birocratice ale unor anumite femei. Mai, eu nu ma prea inteleg cu femeile double M. Am asa o usoara apatie pentru unele actiuni impuse de dumnealor. Efectiv, aceste actiuni, infometat de solicitante… te hranesc cu scarba si plictis si mai ales cu “de ce?!”-uri toxice care-ti rasuna in tot capul indurerat. Un prim astfel de “de ce?!” ar fi: “De ce as face oglinda clasei si pe cine intereseaza cu cine sta in banca Gelu? Care-i problema mea daca el sta cu Relu sau cu ala descris psihopedagogic?!”. In aceeasi categorie, integrez… hartogarii precum: Descrierea unitatii scolare, Descrierea obiectivelor bla bla bla. Stii ce-mi fac toate astea? Imi ucid talentul inascut si anume, acela de a preda. Sunt de acord… cu un plan de lectie modest dar de la o timida planificare si pana la un dosar cu nebunele… it’s a long way, baby…

In fine, is gata acuma si cu pedagogia. Si ca si concluzie… am 3 zile a cate 24 de ore in care sa invat arta FIC-ului care sa-mi dezvolte capabilitatea “de a sti tot”, pe urma. Ca anexa a acestei concluzii… chitanta de la pedagogie a fost xeroxata de vreo 5 ori… sau?

Si daca tot e sa ne amintim de xeroxuri… azi am vizitat vreo 6 garaje incapabile. Azi am remarcat valoarea lui open office. Azi mi-am dat cu piciorul de stalp. Azi am dormit prost. Azi am ras la fel de mult ca ieri. Azi m-am simtit si ma simt incredibil. Azi iubesc sa ma bucur. Azi scriu. Azi aberez… dar AZI priveste partea buna: AZI, TU CITESTI ce scriu EU si realizezi ca nu am avut nimic de spus. Totul tine de ce simt… si de ceea ce vreau sa-ti transmit tie ca simt… In rest, nimic util.

Si pentru ca urasc traditionalul cocalaricesc: “Hai p@”… printr-o magica reformulare… te salut, caci altfel as putea continua pana maine aici pe blog.

Hai pusi :*

Nota: adjectivele la superlativ sunt pur ironice

Leave a Reply

