eu, omul

31 Oct

1:xx AM e un moment bun pentru a face o scurta analiza asupra lumii in care traiesc.
Traiesc intr-o lume, intr-o Romanie si chiar intr-o Timisoara in care… oamenilor pur si simplu nu le mai pasa? Adevarat!… multe inimi se arata inghetate, prea multe au uitat ce inseamna compasiunea si pe majoritatea ii doare in cot. Doar e ieftin sa te doara in cot. Whatever! Veneam intr-o seara acasa… Am remarcat o salvare, un om al strazii. Spune-i daca-ti place mai mult –  boschetar. Era pe jos… lesinat de frig. Mainile ii erau inghetate… le tinea in san. Mi-a placut profesionalismul medicilor care i-au oferit ajutorul… nu si expresia fetei lor: “iara boschetar?!”.
In jur, in statie, m-am izbit de aceeasi expresie si am simtit cum indignarea multora imi ardea obrajii. Expresii gen: “Betivanul asta nu merita!”, “Pentru asta s-or gasit sa cheme salvarea?”, “Or deranjat pe doctorii astia sa vina pentru nimicul asta” etc. Bineinteles, ca expresiile alea au fost indulcite de ploaia clasica de injuraturi la adresa celui care a chemat salvarea. Nu le reproduc. Imi e jena, sila.
Acelasi scenariu… acum 2 saptamani, doar ca in alta statie de 33. Se dau cam multe reprezentatii toamna asta.
Azi din aceeasi serie… alt spectacol. Un asa zis hot s-a batut in plina strada cu un barbat care urla din toti plamanii ca i s-a furat geaca. In jur? Vreo 50 de persoane care efectiv se holbau. Nimeni nu facea nimic. Pareau fascinati de gladiatorii care imprastiau sange in jur. La un moment dat s-a auzit o masina de politie, care ocolind scena luptei s-a indreptat grabita spre alte calcari de legi. Nepasare? Putin spus. Cine sa intervina intre doi betivani? Normal ca nimeni. Lasa-i frate sa se omoare, doar nu e treaba mea!

Concluzie? Poate un apel la umanitatea voastra! Nu e treaba mea de ce X o ajuns boschetar. E treaba mea sa-l consider om si sa formez 3 cifrez cand il vad, cazut, degerat si aproape mort. E treaba mea sa intervin atunci cand pot. Pune-te in locul acelui amarat si incepe te rog sa crezi ca nici un om nu e gunoi. Ajuta oridecateori poti si nu lasa judecata sa-ti inghete inima. Iubeste! Invata compasiunea si lasa-ti aroganta acasa. Adevaratul gunoi e mandria ta.
Iar daca nimeni nu te premiaza pentru ca esti atat de brav… intelege ca e de datoria ta sa iubesti pe cel de langa tine, cu toate ca ti se pare un gunoi urat mirositor si jalnic. Mult mai urat mirositoare ar fi duhoarea nepasarii tale, interiorul tau.
Incearca sa nu faci doar din sarbatori un prilej de a te comporta omeneste. E o chestiune zilnica… nu una ce tine de decembrie.

11 Responses to “eu, omul”

  1. pava October 31, 2009 at 04:33 #

    ce cauti tu la automatica?

  2. Alex October 31, 2009 at 15:45 #

    Fain post! Tu ai chemat salvarea?😛
    O observatie pentru Pava: si inginerii stiu sa scrie, sa se exprime, sa spuna ce gandesc. A fi la automatica nu inseamna a fi tu automatizat :p

  3. Marlie October 31, 2009 at 15:51 #

    nu eu am chemat-o, era deja acolo cand am ajuns

  4. ali October 31, 2009 at 16:03 #

    fain sora, bine gandit

  5. pava November 1, 2009 at 00:06 #

    Alex, nu am zis ca cei de la automatica nu stiu sa scrie sa se exprime,etc…ideea era ca mari o facut-o intr-un fel mai profund…🙂

  6. Paul Fiterau November 1, 2009 at 02:17 #

    Heii, Marl are multe… profunzimi. E destul sa te uiti cum scrie, cum deseneaza, cum se… ‘aranjeaza’ (hmm… somewhat)
    Faza e… Marl e profunda si in sens automatic calculatorist… pacat ca nu prea-nvata!
    Asta-i o chestie faina la calculatoare/poli… gasesti destui ‘multi orientated’ peeps😉
    Pe tema… e in esenta omului sa fie mandru si nepasator, e in constiinta si credinta omului sa-si combata propria esenta. It’s always a struggle… but we need to fight onwards.

  7. Marlie November 1, 2009 at 02:20 #

    paul mi-ai infipt o sageata in ratiune cand ai zis “pacat ca nu prea-nvata!”
    vai ce stresata is acuma ca nu mi-am facut tema la pdss :))

  8. Marlie November 1, 2009 at 02:52 #

    va multumesc🙂

  9. cos November 23, 2009 at 03:23 #

    exista oameni care-si doresc sa moara si altii nu fac decat sa le prelungeasca suferinta.

  10. Luci E. January 2, 2010 at 14:55 #

    Felicitari pentru articol, intr-adevar oamenii au uitat regula de aur, ma intreb daca cumva crestinii evanghelici o mai tin minte?

  11. Marlie January 3, 2010 at 03:08 #

    @Luci E.
    Majoritatea o tin minte doar “rational”, cred ca le place sa aiba o cultura bogata in reguli de aur pe care posibil le e lene sa le aplice (ma intreb daca si eu fac parte din randul lor… si de prea multe ori chiar fac)

Leave a Reply

