Firenze

13 Aug

 

5:00 AM sau exact dupa 3 ore de somn, Siemens standard alarm imi ureaza o noua buna dimeneata. Peste o ora si 16 minute am autobuzul catre Padova si deci trebuie sa renunt la orice tentativa de fandosire si de acomodare cu noua culoare a parului. Beau un nes diluat cu lapte si ezit sa iau un Paracetamol. La gara e plin de oameni dubiosi si incerc sa o pazesc pe Mona in timp ce-si scoate averea de la bancomat.
Cele doua ore consumate virtualiceste pe trenitalia.com in speranta intalnirii trenului favorabil catre Florenta, se confrunta cu realitatea lipsei de locuri pentru Eurostarul de 8:03. Alternativa 9:11 ne surade caci doar asa putem achita datoria la Cappella degli Scrovegni, pe care, cu cateva zile in urma, nu am reusit sa o gasim decat pe harta. Intervine un cappuccino perfect si mai departe nu pot decat sa soptesc: FIRENZE HERE WE COME!

11:22 – Am ajuns. Cumpar biletele de intoarcere si imi atrage atentia un presupus jude prim de 70 de ani din Acapulco. Urmeaza sa gasim Via Nazionale unde jumate de litru de apa e mai mult de un euro. Nu-mi permit sa pun deoparte nici macar doua minute pentru ultrareducerile de la Benetton, Coin, Motivi etc caci inca nu am gasit Galleria dell’Accademia si timpul se scurge precum oboseala noastra.

Avem mica surpriza sa numaram sute de oameni care asteapta sa vada operele lui Michelangelo & co. Mona are o sclipire de geniu si prin urmare sun sa fac rezervari. Pentru doar 4 euro in plus la pretul biletului, putem sfida coada. Urmeaza ca al meu cortex sa experimenteze ceea ce de obicei apare pe google atunci cand tastezi: Michelangelo Buonarroti, Giotto, Anton Domenico Gabbiani, Lorenzo Monaco, Sandro Botticelli, Carlo Portelli, Anton Domenico Gabbiani si alte zeci de nume cu opere atasate in a caror atentie sta centrat David… Nu pot uita de Muzeul instrumentelor muzicale (instrumente apartinand lui Antonio Stradivari, Domenico del Mela etc)

Nu cred ca am talentul necesar pentru a descrie in cuvinte potrivite cum mi-a taiat respiratia Domul sau Galleria degli Uffizi dar raman fidela dezamagirii ca nu am ajuns sa vizitez casa lui Dante.

E timpul sa plec spre Venezia St Lucia. Sper ca la 21 sa-mi beau ceaiul. As fi zis ca la 43 de grade e imposibil sa racesti… Imi e dor de Biseptrimul de acasa. Voluntari sa-mi trimita macar prin mail?

 

 

5 Responses to “Firenze”

  1. iancu' August 19, 2008 at 14:14 #

    hmm cred ca stiu de ce ai dormit doar 3 ore in seara aia :-”
    poftim Bisptrim
    [img=http://www.efarma.ro/images/products/img_632_2.jpg]

  2. buburuzacantatoare August 19, 2008 at 16:25 #

    noua culoare a parului se datoreaza soareliu italian😛 sau unei coafeze iscusite?

  3. mari August 20, 2008 at 10:20 #

    *multumesc Cosmin (La multi ani!)
    **unei coafeze

  4. mari August 21, 2008 at 21:03 #

    sau poate nu mai raman asa fidela dezamagirii (multumesc Vasii :D)

  5. radu August 21, 2008 at 21:37 #

    Mai scrie ceva d prin Italie:) ( Sa te supraveghem in ce faci tu pe acolo” ;))”)

Leave a Reply

