marea inteligenta

7 Jun

Am exact aceeasi senzatie pe care o avem in clasele a 1-4 cand dna Tosu ne-a invatat ambitia si stresul. Ma refer la ambitia de a deveni ceea ce Puishori a definit prin: “zeul de la Politehnica”. Pe dna Tosu o las in pace pentru ca merita o sectiune speciala de acuzatii. Am azi asa o repulsie pentru high programming, computer information, c, memory cell, bytes, practica de vara, Siemens, Alcatel, mega inteligenta etc si chiar te rog sa ma acuzi ca ma plang si sa ma intrebi de ce am ales o facultate, cu un asemenea profil. Nu ai decat sa faci asta dar sa-ti fie clar ca eu aici nu ma plang ci doar imi exprim indignarea. Nu mai incerc sa dau nici o explicatie, e doar o stare si poti alege sa nu citesti.

Ma intreb de ce oamenii, cum le place celor superiori sa o spuna -“de nivel mediu”- sunt exclusi din orice fel de activitate, sunt lasati pe langa, doar ca sa faca loc “celor foarte buni”? E o problema de prioritate aici, nu? Nu am nimic impotriva, asa e corect, desi tot ma intreb care e locul “mediilor”, trebuie cumva exterminati din societate? Si totusi, ce se intampla cu cei sub nivel mediu?!

M-am saturat de lupta asta de a fi cel mai bun, cel dintai, cel mai destept, cel mai adorat. M-am saturat de ambitia de a duce o astfel de lupta nebuna si setoasa dupa “faima”. E ceva hidos de stupid! In conceptia unora, “doar daca esti foarte, foarte bun vei reusi”. Te intreb: ce sa reusesti? Reusesti sa te angajezi ca mare programator, sa stai 18 ore in fata unui calculator, sa ai un salariu, ce-i drept, mult prea mare, dar sa nu poti sa te bucuri de investitiile tale. Oricum, nu banii iti vor aduce bucurie… dar ce bucurie poti avea facand programare mai mult de jumate din zi?! Poate ca nu ai erori la compilare sau ca iti ruleaza bine? Asta,  tu stii mai bine.

Oricum de regula “cei mai buni dintre cei buni” au multe lipsuri care sunt mai esentiale decat capacitatea de a rezolva probleme tehnice. Poate vorbim alta data despre asta. Later edit: abia acum am vazut entry-ul acesta si sunt mai mult decat de acord. Vine ca o completare la ce am afirmat mai sus!

9 Responses to “marea inteligenta”

  1. radu June 7, 2008 at 21:07 #

    Daca ne uitam la”codul sursa” al oamenilor considerati (sau care se considera) high level intr-un anumit domeniu , vedem ca le lipseste bucuria ,pentru ca la ” compilare ” se afiseaza doar ceea ce stiu sa faca si astfel viata este vazuta doar printr`o sfera a ceea ce sti sa faci nu sa te bucuri de lucrurile pe care le faci , lucruri simple ale vietii.

    “-ce? cum sa faci asa ceva, esti inapt intelectual?”
    “-ce? nustii??”
    “-eu nu ma port copilareste ca sunt intelectual”
    “-eu nustiu sa vorbesc cu ceilalti decat lucruri in care ma regasesc fiind mare intelectual”
    “-ma bucur doar de succesele mele din lumea in care sunt intelectual” … critica falsului intelectual

    In esenta : traiesti ca sa domonstrezi ceva , sau demonstrezi ceva prin felul in care traiesti?

  2. Alexandra L June 8, 2008 at 07:35 #

    Mari, I feel exactly the same…:-<

  3. Vali June 8, 2008 at 18:05 #

    eu am o idee la care nu vreau sa renunt: nu cred ca un omulet “foarte bun” cu medii astronomice are mai mult succes decat cel de “nivel mediu” care insa pe langa chestiile strict profesionale mai stie si altceva (e.g. ceva legat de activitati sociale) si are timp si interesul necesar pentru a face ceva din afara ariei profesionale. si nici eu nu ii vad pe cei asa-zis “reusiti” fericiti. nu vad cum ar putea fi cand sunt axati pe unul-doua domenii si atat (vezi prof. ******** )

  4. Catalin June 8, 2008 at 18:26 #

    N-am crezut niciodata in competitia cu ceilalti si am vrut doar sa fie eu bun. Desi, cred ac nici asta, ci doar sa ma simt bine facand ce fac. Oare Herera ce parere are?

  5. mari June 8, 2008 at 18:32 #

    Cred ca asta e cheia: sa te simti bine facand ce faci!
    Carol nu crede nici el ca e perfect, doar afirma asta: “Cand eram la gradinitza eram e(x), iar acum … nu am cuvinte…:)), dar stati linistiti ca nu sunt perfect deoarece mi-ar mai fi trebuit cativa centimetri pe axa oZ+”

  6. alex June 8, 2008 at 19:43 #

    trebe sa facem “chestia aia” in photoshop :))

  7. octav June 8, 2008 at 20:01 #

    ai observat că am scris amândoi un post asemănător (cel puţin ca temă) în aproape aceeaşi zi?😀. Cuvântul “telepatie” tocmai şi-a găsit niscaiva exemplişoare.

  8. Mircea September 17, 2008 at 20:23 #

    Cand gasesti solutia facultatii Upt, sa mi-o dai si mie. Intrebarea retorica, oare de ce a trebuit sa pun eu prima optiune CTI??? cred ca raspunsul la intrebare o sa il gasesc in momentul in care voi iesii din casa cu picioarele ‘nainte….in cazul in care tu il gasesti mai repede, comunica-l:))

  9. M September 18, 2008 at 18:00 #

    Promit ca o impart din toata inima!

Leave a Reply

